torsdag 27 januari 2011

Meeeen så KALLT!

I morse stog det bara -6 grader i min telefon (vem behöver termometer nu för tiden, huh?), men jag svär det var så kallt att linserna nästan frös fast i ögonen på mig. Enough already! En glädjande nyhet på väderfronten är dock att den sol som vågat sig fram de senaste dagarna faktiskt värmer lite. Synd bara att inte hela kroppen kan få sol på sig samtidigt, för den delen som är i skuggan är ju djupfryst....

Bild från januari 2010

Idag firar jag och maken 7 år som gifta. Jag gick till jobbet innan han vaknade och han gick till jobbet innan jag kom hem. Kanske hinner jag inte somna innan han kommer hem ikväll, men det kan jag inte garantera för det har varit såååå tungt att stiga upp de senaste dagarna så jag pallar inte vara vaken. Men 7 år. Det är lång tid. I alla fall om man betänker vilken ungdom jag är ;-)

Nu har jag värmt mig klart och ska springa och hämta barnen på dagis. Det blev ett litet stopp hemma först för att äta lunch, något jag inte gjorde på jobbet och därför var i akut behov av då blodsockret var megalågt. För allas trevnad, liksom. 

4 kommentarer:

  1. Happy Anniversary!! And, you know I totally hear you on the cold thing; it was -19,5 degrees this morning. Luckily, it was up to -2,5 by the afternoon! (damn crazy weather). In any case, I hope you get to see hubby today...7 years IS a long time and worth celebrating :D
    Kram,
    T

    SvaraRadera
  2. Grattis på bröllopsdagen =)
    Kyla... Vd säger man? Vi hade -10 här i morse men mitt på dagen var det "bara" -5 och strålande sol så det finns väl hopp om bättre tider...

    SvaraRadera
  3. Är det du som tagit alla fina bilder? Wow! Jättefina.

    SvaraRadera
  4. Tack tjejer! Jag förstår ju att ni norröver har det kallare, så jag hoppas på mildare väder för oss allihop å det snaraste! Det är vi värda! (fastän jag ju iofs fått två veckor sol och värme.. men det var länge sen nu ;-))

    Sarah - ja, det är jag (utom den på mig och patrik för den tog han). Tack så mycket! Jag försöker, och blir inte alltid nöjd, men ibland så! :-)

    SvaraRadera