lördag 8 januari 2011

Mot oändligheten!

Fast när jag skrev den där rubriken kändes det som ett dåligt omen eftersom jag ska ut och köra idag och är ganska nervös över det. Vi ska till Byhåla och P jobbar (som vanligt), vilket betyder att jag måste köra själv. Helst kör jag inte när väglaget är dåligt. Eller när det är mörkt. Och idag kommer det vara både och, framförallt när vi ska hem. Inte kul alls. Igår var illa nog och då körde jag i 40 km/h i djup snömodd hela vägen till/från Hanna, vilket då tog tio minuter. Tänk er en väg som brukar ta en timme... Jag måste snart bege mig om vi ska vara framme klockan halv elva.

Det är så roligt med barnen just nu. J2 har börjat leka på ett sätt som inte J1 gjorde när hon var i tvåårsåldern. Han leker med sina små polisgubbar och bilar, pratar med dem och hittar på dialoger... Och J1, hon sitter och skriver och läser och känns så stor! Till råga på allt kom valblanketterna inför skolan i höst. Tjena, hon ska liksom börja i skolan! Vi har tre skolor i området att välja på, men är så klart fria att välja någon annan. Trots att jag är lite tveksam till den som ligger närmast - större än de andra, mer problem? - så blir det den just för att den är närmast. Inga vägar att korsa och den ligger vägg i vägg med dagis. Hon känner till den också eftersom de är där och äter varje dag. Inget svårt val, alltså, och blir det för jäkligt får man väl byta.

Kaffedags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar