onsdag 19 januari 2011

Endorfiner!

Eller vad är det det heter? Såna som frigörs när man tränar och mår bra? Konstigt att jag ändå inte kan pallra mig iväg oftare än jag gör, men nu behöver vi inte fokusera på vad jag inte gör, utan helt enkelt tänka att JA, det var väl toppen att jag kom iväg idag! Den 19 januari och jag har tränat hela TVÅ gånger detta året! Det är två gånger mer än januari förra året... Jag och syrran har alltså använt min (och kollega SBs) julklapp från jobbet, och det var riktigt nice. Crosstraining 20 minuter (mycket lättare när man inte har migrän, men ändå inte särskilt lätt!!) och 25 minuter i olika maskiner... Jag kan ju redan nu meddela att jag har träningsvärk i armarna...

Annars då? Jotack, jag lever. Två dagar till helg, fyra veckor till lov. Men späckat schema tills dess eftersom vi ska köra svenska nationella proven och vi vill så gärna att MÅNGA ska klara sig! Tyvärr är väl inte det verkligheten, men vi kämpar på...

En sak som jag går och oroar mig över är att jag har antagit en utmaning som heter Tema52. Ni ser ikonen här brevid. Det är en fotoutmaning och första temat är "ljus". Det är ungefär som 365-utmaningen, fast med ett i veckan istället för hur mycket som helst. Grejen är att jag är helt insnöad på "ljus". De andra som är med är så himla duktiga, jag känner mig som amatörernas amatör i jämförelse och har världens prestationsångest. Tips och idéer mottages tacksamt.

Dags att fixa sig så man kan skönhetssomna och sova sina nästan 8 timmar...
Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Inte ska du känna dig som amatör...det handlar ju om att vara hobbyfotograf, och att vilja utveckla sina kunskaper; det vi alla har i gemensamt är att vi älskar att fotografera och vi alla har varit nybörjare vid nån punkt. Om vissa har börjat 'resan' tidigare än andra och hunnit längre betyder ju inte att vi andra som är nybörjare inte är precis lika duktiga (bara att vi inte kommit så långt ;D)

    Ljus...något som har stor betydelse i norden; naturligt eller konstgjort. Kommer i alla sortes former; solen, taklampa, ficklampa, stearin, färgat, reflekterat...etc etc. Hoppas det hjälper ge lite inspiration :D Lycka till, vännen, o glöm inte att detta projekt ska vara kul, inte stress <3

    SvaraRadera