torsdag 31 december 2009

Årskrönika, typ.

2009 - året då jag gjorde som alla andra och fastnade på Facebook. Jag tycker dock att den här sammanfattningen, som givetvis skedde genom slumpmässigt utvalda statusar, summerar året riktigt bra!

Nej, det här är ingen krönika. Det är mummel på en blogg. Men vad spelar det för roll?

Låt se.

Hur roar man en bebis? Lämnade J2 på rygg och hittade honom på mage... Ja, med en liten sötbebis i familjen finns det alltid någonting att göra. Numera leker han och storasyrran bitvis riktigt fint med varandra, och det är roligt att se för faktum är att J2 ju faktiskt inte är så gammal (15,5 månader).

Packat väskan som blev tung. Skulle köpa biljetter till Palmitos på nätet. 2009 är året då vi tar hela familjen och åker till Gran Canaria en månad. Det var riktigt bra gjort av oss! Jag trodde väl inte när vi åkte ifrån GC att jag skulle längta tillbaka, men jag tror faktiskt att jag är lite GC-biten. Dock finns det tusen andra ställen som jag också vill besöka, så vi återvänder nog inte dit i första taget ändå. Men att åka iväg, ta det lugn, ha fint väder och inga måsten.... Rekommenderas!

"Pluggar" till fantasy-kursen. Läste ju huuuuur mycket som helst ett tag i somras. Och kunde skylla allt på att jag "pluggade". Nå, jag slutförde tyvärr inte kurserna, men vad gör det om hundra år... Jag hade trevligt i alla fall och fick läsa lite bra (och mindre bra) litteratur.

Call back på intervju. Dags att lämna mammaledigheten bakom sig och söka jobb. Rätt skönt, tyckte jag, det var liksom dags. Och av 10 sökta jobb blev jag uppringd av sex arbetsgivare och var på tre intervjuer. Vilket ledde till En sista ledig dag innan nya jobbet börjar. Yes!

Har mohawk, sort of. Och gillade det! Men sedan dess har håret bara växt fritt och jag har haft riktigt dåliga hårdagar på jobbet (och hemma med visserligen). Turligt nog har jag en arbetskamrat som aldrig lämnar hemmet utan en burk vax, men det är faktiskt på tiden att jag klipper mig snart..!

Men allvarligt... Halv fem, really? J2 envisades med att vakna vid den tiden hela sommaren. När jag började jobba sov han i alla fall till fem. De dagarna han sov länge vaknade J1 tidigt. Nu har vi fått in en okej rytm där båda barnen vaknar vid halv sex-sex. Det är okej.

046-nummer! Efter 2,5 år i bostadskö fick vi så äntligen en lägenhet i Lund. Och vilken lägenhet sen, vi kan inte vara mer än nöjda; stort, luftigt, fräscht och vitt! Och nära till nära och kära!

Titta Tweenies. Ja. Det har vi gjort hösten 2009. Från att ha varit "Tweenies vaddå?" till att alla sjunger en sång av desamma när de går härifrån... J1 hade sina Teletubbies, J2 är mer en Tweenie kinda guy. *suck*

Och vi fortsätter packa upp ända in på 2010-talet.

GOTT NYTT ÅR!

4 kommentarer:

  1. Grattis till att fått jobb då, du också! :)

    Mohawk? Det lät coolt! Bild?

    SvaraRadera
  2. Du summerade det ganska bra tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Tack Jerker! Det är inget fast utan sträcker sig bara till juni, men man får vara glad för det man får :-) Jag har inte så många bilder på min mohawk tyvärr.... Men den var fin!

    Patrik, ja, det var ungefär så där det var va? :-)

    SvaraRadera