torsdag 3 december 2009

Juluppehåll?

Här har det inte hänt någonting sedan i måndags. Man skulle kunna tro att jag tagit jullov, men så är inte fallet. Istället har jag varit hemma från jobbet sen i måndags eftermiddag. Varför kan vi låta vara osagt, den officiella förklaringen är magsjuka. Hur som helst har jag helt enkelt inte haft lust att skriva någonting under de här dagarna, å så är det med den saken.

Vi köpte en ny, snygg lampa till sovrummet igår. Den ger ett skönt ljus som gör att mönstret på tapeterna syns mycket bättre, det är alldeles vitt och snyggt. Fast J1 håller inte med, hon tycker att vitt är fult. "Vi kan måla lampan lite rosa, mamma". Ehm, nej? Jag förklarar att i ditt rum får du ha vilka färger du vill, men i mitt och pappas rum får vi välja färg och väljer vitt. Hon tycker förstås att vi ska börja fixa hennes väggar nu, för jag har ju lovat två våder rosa tapet och en hel del färgglatt tyg. Jag vet inte när vi ska ta tag i det, bara... (mamma, vad säger du?)

I morgon fyller J1 4 år! Tänka sig. Och tycker man att det är svårt att handla presenter till sina föräldrar som "redan har allt" kan man bara tänka sig hur det är att köpa till en fyraåring som också, faktiskt, "har allt". Men jag tror vi har lyckats.

Få se om jag får tag i mor min under kvällen och om vi ska åka och inhandla bräder i morgon för att snickra till en bokhylla. Det hade varit nice. (och på tal om Nice har jag väldigt stor lust att åka just dit till våren. Eller Paris. Eller Barcelona. Eller någon annanstans utomlands...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar