måndag 21 december 2009

Bad mood, hell yes

Jag är på skitdåligt humör och jag vet egentligen inte varför. Det finns ingen anledning till stress och jag är inte stressad, så det är inte därför i alla fall. Vädret är strålande så det är ju inte därför heller. Jag ska säkert ha mens om en vecka. Det visar sig, men det är jäkligt tradigt att vara så förbannad.

Idag är det meningen att jag ska slipa och måla hyllorna som jag sågade till förra helgen. Jag vill verkligen ha upp den där bokhyllan, för nu har jag sett att vi har två lådor böcker här uppe och fyra där nere och då har vi inte ens hämtat kassarna med böcker som är hos päronen... Och det är ju inte bara för att böckerna ska upp som jag vill ha upp hyllan, utan för att få det lite hemtrevligt. Det är så tomt i vardagsrummet, även om granen gör sitt till.

Sen skulle jag vilja fixa min pysselhörna/datorbord, för som det är nu blir man inte alls sugen på pyssel - jag hittar ju inte mina grejer! Irriterande. Och så vill jag tapetsera de två våderna i J1s rum, men P vägrar hjälpa till och jag har aldrig tapetserat mönster förut. Utan tapet kan jag inte hänga upp hennes hyllor och det betyder att när julklapparna kommer så kommer hon inte kunna ha en av dem på sitt skrivbord som det är tänkt för det finns inte plats eftersom det är så mycket skit överallt.

Ja, jag hatar allt SKIT som är överallt!!!! Finns det NÅGON som vet nåt ställe där man kan skänka leksaker så att de verkligen kommer till någon som uppskattar dem, så tar jag tacksamt emot tips, för jag tycker att framförallt J1 har för många.

4 kommentarer:

  1. Har ni tapetklister hemma då?

    SvaraRadera
  2. nej, det har vi inte. Jocke sa att vi kunde få av dom men det är ju ingen mening att hämta det nr man ändå inte ska använda det...

    SvaraRadera
  3. Leksaker till bvc, öppna förskolan, sjukhusets barnavdelning, Röda korset, någon annan kyrklig organisation...

    Jag kommer och piffar till dig snart!

    Kramar Helene

    SvaraRadera
  4. Gött, Helene, jag behöver det!!!!
    Och tack för tipsen, jag har inte tänkt så långt, men det kan bli ett projekt i dagarna att rensa ut och skänka bort.

    SvaraRadera