måndag 21 december 2009

Artsy Swedes

hahaha! Jag kommer ihåg när vi bodde i E-tuna och jag gick på kurs i oljemålning på ABF. Sara och Todd var hemma och hälsade på en dag när jag hade ett par målningar i vardagsrummet, och dessutom hade vi nog lite annat på väggarna. Todd sa att han tyckte att alla svenskar var så "artsy", vi hade tavlor överallt. Jag har tänkt på det många gånger, det stämmer nog rätt bra. Själv har jag inte haft några dyra konstverk på väggarna, utan har kört på massproducerade IKEA-konstverk. Nu är jag rätt trött på det och vill ha annat, utan att ha råd med annat förstås. Istället ska jag försöka hänga upp mina egna fotografier, jag är rätt nöjd med ett par bilder så dom åker upp på väggarna. Men vart tar IKEA-konsten vägen nu då? För även om den var massproducerad så var den ju inte superbillig, alltså inget jag bara vill kasta...

Här må vara tomt och kalt i fönster och på väggar, men på "min" toalett börjar det bli riktigt cosy. Rätt föremål på rätt plats gör en hel del *fniss*. Artsy Swedes minsann!

3 kommentarer:

  1. snyggt!!! Det blev ju riktigt bra :)
    kram sandra

    SvaraRadera
  2. Ha ha det har jag minsann missat! Men du har ratt, jag ska nog forsoka bli mer av en 'artsy Swede' harborta. Far ta en tur till IKEA i Atlanta och handla lite konstverk :-)
    Ha en fin jul!

    SvaraRadera
  3. Jag borde kanske skriva under, men den kommentaren var fran mig Sara :-)

    SvaraRadera