fredag 25 december 2009

Oj.

Jag läser aldrig en nyhetstidning, tittar inte på nyheterna på TV och läser inte heller någonting på nätet. Jag är med andra ord en mycket ouppdaterad och oallmänbildad människa just nu. Sedan slinker jag in på aftonbladet en gång och av alla nyheter som står där är det en som får att bli.. ja, chockad, faktiskt.

Brittany Murphy dog för 5 dagar sedan. Jag vet att folk dör (åter igen) men när det är människor som är unga och som verkar trivas med sina liv och som liksom sprudlar, då är det ändå svårt att fatta. Sedan var hon kanske ingen stor skådespelare, uppståndelsen är inte alls som med Heath Ledger, trots att de verkar ha dött av medicinmix båda två, vilket i sig är ganska sjukt. (fast vad som är sjukast vet jag inte - att uppståndelsen blir megastor för att han var kändare, eller att det öht ska bli uppståndelse när det dör miljoner andra runt om i världen... jag är trött och orkar inte formulera det hela).

Hur som helst. För mig är Brittany Murphy en favorit därför att hon var med i en av nittiotalets bästa filmer. (hehe) Så, vad säger man. Till minne av BM, bäst av alla i Clueless.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar