måndag 14 december 2009

En bagge och juice

Frulletajm.
Idag hade jag ställt klockan på 6 omutifallatt barnen skulle tillåta en mindre sovmorgon. Men J2 vaknade 5.25 så det var bara att masa sig upp. Jag är täppt i hela skallen så det kändes mindre kul, men alltid lika kul att komma in till J2 och höra ett superglatt "heeeej" när han ser en. Man blir liksom glad själv rätt omgående.
Eftersom jag inte steg upp tidigt nog för både frukost och en dusch prioriterade jag dusch och satt sen lite vid datorn.... En garanti för att bli sen, mao. Fick rusa till bussen och hann som tur var med den och nu sitter jag här på jobbet och har just klämt en baguette. 20 spänn kostade den. Jag kommer ihåg när jag pluggade på Malta, då orkade jag inte heller äta frukost innan skolan (fast då började vi klockan nio så tiderna har förändrats trots allt!) så då köpte man en baguette av han som ägde kiosken/butiken/slakteributiken precis brevid skolan. 50 cent kostade en bagge i samma storlek som den jag åt idag, med samma pålägg. Översatt till svenska pengar blir det en tia. Det fanns även lite mindre baggar för 20 cent, dom fick man äta i slutet av vistelsen, när man knappt hade pengar kvar (det var inte för inte som jag gick ner till min idealvikt när jag var där... som sagt, mååånga år sen).
Vad jag skulle komma fram till är att om baguetterna här i Sverige kunde vara lite billigare så skulle man kunna unna sig en varje morgon istället för bara ibland, och vips hade man inte behövt välja mellan en dusch eller frukost. Eller att stiga upp ännu tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar