torsdag 17 december 2009

Done.

SYTYCD säsong 6 är över. Trots att en av de jag höll på från början vann tycker jag ändå att det är skönt att det är över. Det var inte på långa vägar så bra som förra säsongen, den i somras. Nä, jag tycker de ska ta ett litet uppehåll nu och sluta mjölka ur varenda liten droppe.

P tittar på Nightmare before Christmas men shit, hur orkar han?! Jag visade i och för sig den för två klasser för två år sedan. Det räckte gott och väl för minst tio år, snacka om tradig film. Jaja, visserligen fick eleverna översätta dikten som inspirerade till filmen, de fick svara på frågor kring filmmakeri o.s.v, allt för att jag inte skulle vara en oansvarig lärare som bara visade film för filmvisandets skull. (Frågan är vad det egentligen är för oansvarigt med att njuta lite på skoltid ibland..? Jag vet att andra lärare inte ser med blida ögon på det, men man kan ju undra varför allting måste komma med en fet uppgift...) Nåja, så gör man i alla fall om man vill tjata ut en film.

Idag var vi ute och åt med eleverna på Haket i HBG. Snacka om tvära kast! Från tankegångar som att man inte ska göra något bara för nöjets skull (fast i ärlighetens namn finns det inte pengar till att göra sånt härnt i grundskolan), till att på förmiddagen ha tävling i allmänkunskap/uppslagsverk med biobiljetter som pris till vinnande laget... Och sedan lunch på skolans bekostnad... Idag har verkligen varit bara för njutandet! Det var riktigt trevligt, och jag tror att många av eleverna, som inte har det så roligt hemma och som kanske inte direkt ser fram emot julledigheten, uppskattade det extra mycket.

Det där korgen som jag pimpade igår, den blev knappt tittad på idag så jag kunde lika gärna struntat i det. (fast jag tyckte det var kul så lite värde hade det ju)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för dina fina ord- det värmer!!!
    Ha en riktigt fin jul, om vi inte hinner höras innan.
    Kram!!!!

    SvaraRadera