söndag 27 december 2009

Men vad är det med..

..internet på min dator! Jag blir tokig när saker inte funkar som de ska! Istället måste jag sitta på Ps dator, med ett tangentbord som låter som en kulsprutepistol när snabba jag skriver (skämt).

Vi är äntligen ifatt med disken, för de senaste dagarna har diskmaskinen gått varm dygnet runt känns det som. Att utfodra 10 pers ett par-fyra gånger om dagen ger ju faktiskt lite disk. Man får absolut vara tacksam för att man har en diskmaskin över huvudtaget.
P har också lyckats dammsuga större delen av lägenheten, det är bara vårt s.k. matrum (som ju är vårt datarum/skräprum) som är överbelamrat med leksaker. Men vad gör det, egentligen, det är jätteroligt att ungarna leker med sakerna.

Svägerska V med familj åkte hem igår och det blev lite mindre rörelse här hemma. Mina päron var snälla nog att bjuda på lunch, så svärpäronen och vi åkte dit och fick tacos. Ett välkommet avbrott från julmaten. Och ja, traderavinsten med ett julbord för åtta pers har räckt inte bara till 11 personer på julafton, utan typ fyra gånger till till sju personer. Så det kan man säga var prisvärt.

Nu ska jag borra lite i J1s rum och P ska fixa mitt internet så att jag kan sitta vid min egen bärbara, pimpade dator resten av dagen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar