söndag 20 december 2009

Nope, ingen snögubbe idag

Inte ännu i alla fall. Det är en pärs att ta med sig två barn ut i snön själv, särskilt när vi pratar snö upp till midjan på J2... Detta är hans första riktiga möte med snö så jag kan förstå det konstanta gnället som kom över hans läppar (utom när kameran kom fram för då skrattade han - linslus där!). J1 tyckte det var roligt fast det gick ju inte att åka pulka för det var alldeles för djup snö och jag kunde inte dra henne eftersom jag inte kunde släppa J2 som då hade stått på näsan och försvunnit. Så det blev 30 minuter ute och sedan in igen. Man kunde tro att det var det J2 ville, men icke, då blev det rena paniken istället. Av med kläderna ute i trappan för att inte skita ner hemma hos oss (man är väl inte dum?!) och in med J2 i spjälsängen så att jag kunde röja i lugn och ro. Sedan bokstavskex och lussebulle. Nu sover J2, och J1 och jag har slagit in de sista paketen som vi hade hemma. Jag börjar fundera på hur svärpäronen och svägerskan med familj ska kunna ta sig ner hit om det fortsätter snöa... Vore riktigt tråkigt om de inte kunde komma, jag ser fram emot en julafton med hela släkten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar