söndag 6 december 2009

Swoooosh!

Ja, så låter det när man tänker på tiden som susar förbi. Jag borde klä ut barnen och sätta igång med julkorten, men jag har inte riktigt lust. Dessutom hade de sina dräkter på sig häromdagen och sprang runt i hela dagen, så nu behövs de tvättas först... Hm.

P är iväg och jobbar, vilket gör att det finns tid ikväll att vara lite kreativ på. Som vanligt kommer jag nog inte vara det. Men jag borde, för jag hade tänkt fixa lite i julklapp till en bloggläsare. Swoooosh! Så låter det när tiden susar iväg fram till jul och jag inte tar mig kragen och gör det jag tänkt.

Och så var det de där omdömena i engelska som ska skrivas. Jag har faktiskt suttit en stund i förmiddags, men resten återstår. Tur att vi inte sätter betyg till jul utan som sagt bara ger omdömen. Omdömena i sig är väl inte allt för brighta för flertalet av eleverna.

Nu ropar J2. Jag fick inte igång Tweenies eftersom P har gjort nåt med datorn, och eftersom det är det enda som duger så gäller det att sysselsätta ungarna iaf fem timmar nu då. Swooosh, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar