söndag 14 februari 2010

Varför så trött?

Jag gick ju och la mig bara 20 minuter efter skidskyttet hade börjat igår, svenskorna hann inte ens starta innan jag sov. Men inte hjälpte det, jag var nog i alla fall ungefär uppe ungefär en halvtimme för länge... Jag misstänker att det inte kommer bli mycket jag får se av OS i år... Tack vet jag när J1 var nyfödd (för fyra år sedan alltså), då såg vi ALLT som visades. Det var då det. Jag satsar på att få titta på vinter-OS om fyra år. Då är barnen tillräckligt gamla för att roa sig själva på morgnarna (väl?) och jag ska ha skaffat TV i sovrummet så att jag slipper konkurrera om den i vardagsrummet.

I nyaste numret av Mama som kom häromdagen, var det en artikel om mat på helgerna. Någon skrev nåt liknande "frukost, sen lagom till man plockat undan, torkat upp och fått bort disken är det dags att sätta igång med lunchen". Det var tamigtusan dagens sanning! Åh vad jag tycker att det är tråkigt med mat! Jag skulle själv hellre äta en riktigt rejäl frukost och sen skippa lunchen för att äta en rejäl men lite tidigare middag. Men så kan man ju inte göra när man har två ungar som räknar med att få mat när de är hungriga. Jag hatar att laga mat. Suck. Man kan visst det gå på kurs för att lära sig hur man gör, men det går nog inte att lära sig att tycka det är roligt. Eller? Om man visste hur och vad man skulle göra kanske det blev roligare att göra det också?

4 kommentarer:

  1. Jag har inte sådär jättestor koll på vart OS går nästa gång, men det bästa är väl om det är någonstans i Europa? Då slipper man liksom vara uppe och titta konstiga tider...

    SvaraRadera
  2. Jag trodde bara det var jag som hade den känslan inför alla dessa måltider...

    SvaraRadera
  3. Finns ju kokböcker av en anledning.

    SvaraRadera
  4. Vi prenumererar på matkassar. Super. Man behöver inte tänka, maten levereras med recept. Bara att sätta igång.
    Själva matlagandet måste du göra själv men du slipper tänka ut vad och du slipper handla
    www.middagsfrid.se

    SvaraRadera