onsdag 17 februari 2010

Hallå, var tog igår vägen?

Gårdagen är höljd i mystiska dimmor. [jag hade skrivit mysteriska först. men det kändes som ett riktigt konstigt ord. finns det?] Jag vet att jag gick och la mig på tok för tidigt igår för att orka med jobbet idag. Mycket dumt med tanke på att jag missade svensk gulddramatik. Därför tänker jag inte somna i tid idag. Jag får helt enkelt vara trött i morgon. Who cares?

Dagen har flutit på fint och jag har pratat så mycket engelska att jag glömt att switcha tillbaka till svenska när det har varit rast. Vissa dagar är det så lätt att prata engelska medans det andra dar tar emot jättemycket. Undrar vad det beror på? Kanske har jag varit lite förvirrad idag också. Det tyckte nog J1 i alla fall när jag satte på henne J2s hakklapp vid matbordet.......

Nehe. Men om jag skulle ta och vandra bort till TVn. Fast jag undrar om det inte är en vanlig vardag idag.... Måste kika in hos Annelie.

1 kommentar:

  1. Känner till de där med språket...ibland funkar svenskan hur bra som helst, men när jag e trött så e hjärnan fylld med bubblor som fångar orden och vägrar släppa loss dem på svenska ... Brain farts, I like to call 'em ;D

    SvaraRadera