onsdag 10 februari 2010

Iiik! Friluftsdag!

I morgon ska vi ha friluftsdag. Jag är ungefär lika bra förberedd som om jag var en av eleverna. Det vill säga inte alls. Vi ska åka skidor! Eller vänta lite. DOM ska åka skidor. Jag ska INTE åka skidor. Jag ska tydligen gå en promenad med dom, som i likhet med mig själv, inte tänker åka. Jag har inga vinterskor. Ja, ni läste rätt. Jag hatar snö, jag avskyr vinter, jag lägger inga pengar på sånt onödigt som vinterkläder. Jag inser givetvis nu att vinterkläder kan vara rätt bra att ha, inte bara för att vi ska iväg med skolan, utan för att denna vinter verkar pågå i all evighet. Men nu har jag som sagt ingenting. Och inte har jag börjat leta efter något att ta på mig i morgon heller.... Trots strikta förmaningar till eleverna om att klä sig varmt, inte glömma ditten och datten... Nope, den här läraren vägrar leta fram raggsockorna och har ingen aning om ifall hon kan knäppa termobyxorna.  (där ljög jag, jag vet att jag inte kan knäppa dem, men frågan är då vad jag ska ha på mig istället.... och den frågan har jag inte börjat ta itu med än) Istället funderar jag på att glo lite på TV.... Ja, jag har sagt att jag ska ta med mig Monopolet, för hallå, vad ska vi stackare göra som faktiskt vägrar delta i såna här vinteraktiviteter?! Jag tycker som så att om man lyckats ducka friluftsdagar hela sin skolgång och dessutom klarat sig in och igenom en lärarutbildning utan att ha godkänt i idrott, då borde man vid snart 32 års ålder få vara ursäktad från sån här människoplågeri. Eller? Fast så är det ju det också att i morgon är en chans att få umgås med eleverna på andra premisser än i klassrummet, och tänk bara vad kul jag hade när dom (inte jag) åkte skridskor! Jag ser trots allt fram emot i morgon, så det är nog dags att se om jag kan ha gubbens docs med två par raggisar i...

1 kommentar:

  1. Ha! Kunde inte hålla med mer...nuförtiden e promenader ungefär den enda 'idrotten' jag tål. Människoplågeri beskriver exakt mina egna tankar runt aktiva utevistelser så här års :D

    Ha det kul med eleverna, i alla fall...o gubbens docs med raggisar låter hur 'koolt' som helst!

    SvaraRadera