torsdag 25 februari 2010

Lovet knallar på..

Gårdagen bjöd - förutom strul med blogger vilket resulterade i inga nya blogginlägg - på ommöblering av datorrummet, Karlsson på taket och OS (så klart).

Barnen har nu sovit till halv sju-sju flera dagar på raken och jag börjar få ont i ryggen av att sova så länge i sträck. Men det är det värt! Därför har jag också orkat mig på att vara uppe lite längre på kvällarna och spana OS. Tyvärr har de flesta roliga grenarna redan varit dårå, men men. Igår blev det som bekant ett stafettguld, och det var ju riktigt skoj!

P, jag och J1 var och tittade på Karlsson på taket igår på Lunds stadsteater. Jag får krypningar av teater, kan jag ju tala om, jag tycker det är så drygt! Jag tror det beror på att man förväntas tycka att saker är roliga, att man förväntas applådera på rätt ställe, och att jag personligen får dåligt samvete om jag inte visar skådespelarna min uppskattning. Nä, tacka vet jag film, då kan jag skita i vad skådespelarna tycker för de ser i alla fall inte att jag inte skrattar och applåderar på rätt ställe.... Men! Det var kul igår. Först och främst så var föreställningen bara en timme lång - alldeles precis så länge jag orkar sitta still och titta. Sedan var den lite enerverande med massa slap sticks, som ju inte är min kopp te precis, men barnen i salongen gillade det och jag tror att det var det som var tanken ;-) På sina ställen var den dock riktigt rolig så det gör jag gärna om igen! [och J1s min var obetalbar när Karlsson och Lillebror sa att de skulle vinka vid utgången - "Mamma, skynda! Vi måste ut nu! Det gör inget att stövlarna är på fel fot, skynda dit!!" - och Lillebrors autograf fick hon också..!]

När J2 sov middag fixade P och jag i datorrummet; sågade sönder ett skrivbord, möblerade om bokhyllan, flyttade in bäddsoffan.. Nu är det bara lite piff som ska till här inne, sedan är det precis okej! Skönt att ett rum är i ordning när vi nu bott här i fyra månader. Till helgen ska vi också byta rum med J1. Visserligen älskar jag mina tapeter i vårt sovrum, och jag älskar inte J1s tapeter, men det får anses vara en bagatell i sammanhanget. J1s rum är alldeles för stort för henne, det finns ingen möjlighet att göra det mysigt, vilket är målet med flytten nu då. Jag får visserligen krupp på alla fina barnrum som man visar upp på nätet (var bor barnen????!!!!) men det betyder ju inte att jag inte vill att hon ska ha det fint hos sig...

Nepp, nu känner jag att det är dags för frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar