tisdag 2 februari 2010

Prenumerera på vardagslyx


För några år sedan gjorde jag den här urstiliga (hrm) layouten som handlar om vad jag tycker är lyxigt i vardagen. *Kaffe med lock, *Att få blommor av ingen anledning alls, och *Prenumerera på Plaza Interiör.

Idag fick jag en bukett tulpaner av P av ingen anledning alls. Eller också var den till lägenheten, men det kan kvitta för det är ändå jag som uppskattar den mest då jag varje dag sniffar lite och tar tusen kort på blommorna. Lyxigt tycker jag att det är i alla fall, att det finns färska blommor som lyser upp i vintern. 

Vissa dagar, när jag känner att jag har tid och lust och förtjänar det lite extra, så köper jag mig en kaffe med lock på Espresso House på Knutpunkten. "Kaffe med lock" är då något som vi blev förtjusta i när vi var Las Vegas och sen när vi bodde i Byhåla så blev det, i varje fall för P, lite av en obsession. "Kan vi inte åka till London över dagen och gå på Starbucks, det är ändå inte så dyrt med flyg och en tusenlapp är det väl ändå värt att få en kaffe med lock?". Nu är det mycket vanligare i Sverige än det var för några år sedan, så nu har han inga såna tokiga idéer för sig längre (tyvärr? Vi åkte ju aldrig i och för sig, men tanken var ju kul).

Sist, men inte minst, är det väldigt lyxigt att få en tidning i lådan då och då. Vi prenumererar inte längre på Plaza, av den enkla anledningen att vi har ett antal andra tidningar som kommer då och då istället. Nu senast fick jag en prenumeration i julklapp av svägerska V med familj, jättesmart grej där jag själv fick välja vilken tidning jag ville ha. Jag valde FOTO, och mitt första nummer kom på posten för någon vecka sedan. Great! Dessutom gav P och jag också bort en prenumeration i julklapp, och det var inte bara smidigt utan en klapp som räcker lite längre. På tidningskungen.se finns det hur många tidningar som helst att välja mellan när man känner för att ha det lite extra lyxigt i vardagen. Förutom Plaza Interiör (som jag fortfarande gillar massor) och Vagabond (som vi prenumererade på väldigt länge) kan jag tipsa fotointresserade om FOTO, som var intressant för det var en massa olika saker om foto i den, inte bara om kameror och sånt, eller FamilyLiving som jag tycker är en väldigt trevlig tidning... Och om man gillar böcker och vill ha massor av bra tips så kan man prova ViLäser, den var också kanon!

Det om detta. Undrar om jag ska lyxa till det och sova tidigt idag igen så att jag får riktigt många timmars sömn? J2 verkar ha en tand på G igen, jag tror han har feber så natten lär väl bli lite upp och ner, misstänker jag..... [Snart fredag!]

1 kommentar:

  1. Kan faktiskt fortfarande tänka mig att åka till London för att gå på Starbucks. Fast nu finns en på flygplatsen i Köpenhamn så det är lite närmare. Fast jag tror man måste checka in så det är nog lika bra vi åker till London då. Sen har jag min Starbucks-mugg så jag har lite känslan iaf. Men vill du till London så bangar jag inte :)

    SvaraRadera