måndag 15 februari 2010

Glädje en måndageftermiddag!


Jag kände att jag började bli lite glad när jag gick mot biblioteket för en stund sedan. Jag skulle lämna tillbaka två böcker som jag lånat för elevers räkning och det snöade. Det gör det förresten fortfarande, men i alla fall. Snön lägger sig på kappan, och kan det bara snöa hemma också är det läge att ta fram kameran och försöka fånga flingor på bild. De är så vackra när man ser den på nära håll. Jag kom in på biblioteket och såg till min förvåning att det var halva priset i deras bokshop! Och inte nog med det, det fanns en hel del jag ville läsa! Jag vet att vi ska spara på slantarna just nu, men att köpa fem böcker för 60:- ÄR faktiskt att spara pengar.. I'm so happy!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår din lycka och är rätt avundsjuk! Fast jag är glad för att du verkar tycka om snön ändå ;)

    SvaraRadera
  2. Toppen, jag hittar massa nästan nya pocket på loppis för en tia.

    SvaraRadera