söndag 28 februari 2010

Härligt!

Konstigt egentligen att jag faktiskt gillar vattenpölarna mer än snön. FÖrmodligen är det för att man kan röra sig fritt på asfalt (love asfalt!) och att man nästan kan undvika att bli blöt - om man inte absolut vill bli det förstås! Vi byggde lite broar i dikena där smältvattnet nu forsar fram, gjorde små lövbåtar som seglade på vattenpölsoceanerna... Ja, det där är mer min grej, även om ungarna är tio gånger slabbiga när de kommer in än om de rullade runt i snöhögar.

Snart dags för balett och eftersom balettfröken lämnade lappar förra gången där det stog att föräldrarna kunde sitta i köket under lektionerna för att inte barnen ska bli distraherade, så tänkte jag att jag skulle ta med kameran och ta mig en sväng i Lomma. Nu har de byggt sönder stranden närmast centrum, men det ligger en båthamn på "rätt" sida om ån, så jag ska ta mig ner dit och fotografera lite, tänkte jag. Hoppas solen håller i sig!

Sista dagen på lovet idag dessutom. Det känns inte alls jobbigt faktiskt. Ingen ångest heller, tack och lov. Ja, visst borde jag ägnat lite tid åt att läsa den där boken om ADHA/ADD, men det kan jag faktiskt göra på tåget under veckan som kommer för i vanlig ordning har jag inte läst ett ord under lovet. Att jag inte har ångest beror på att kollega SB var på bra humör innan lovet och helt enkelt inte förpestade tillvaron för oss andra. Jätteskönt! Och sedan är det ju bara fyra arbetsveckor innan påsklovet, så det är lite lagom sådär. Efter påsk blir det väl dags att sätta sig och leta jobb igen. Förhoppningen är att jag ska få vara kvar nästa år, trots allt, men eftersom det bara är ett vikariat så är det lika bra att söka nytt omutifallatt det inte förlängs.

Nä, om jag skulle leta reda på lite snygga texturer......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar