fredag 19 februari 2010

Trött, tröttare, SPORTLOV!

Ja, det var som jag befarade i morse. Rektorn hade dubbelbokat och jag fick pallra mig iväg till skolan efter en halvtimmes väntan. Inte hela världen, jag önskar bara att jag hade passat på att äta frukost före eftersom jag var superhungrig...

Nu är det dock sportlov, så det finns inget å gräma sig över! Det ska bli himla gött faktiskt, och vi har bara två saker inplanerade. På måndag ska jag träffa kompis H och baby Kotte, och på onsdag ska jag, P och J1 gå på Stadsteatern och titta på Karlsson på taket. Jag skulle vilja ta mig en tur till Erikshjälpen och kolla läget också, för det kliar enormt i min loppistarm. Det känns som våren och sommaren är miljontals mil bort. När ska man få gå och fynda på loppis egentligen?!!!

Jag har knappt kunnat sluta tänka på Matti idag, vilket jag tycker är jättekonstigt eftersom vi som sagt inte alls setts på säkert 15 år. Inte vad jag kan minnas i alla fall. Och allt jag kan tänka på är den där lille spillevinken till kille; barfota, oborstad, med vattenmelon rinnandes från munnen ner på magen... Den killen har han ju inte varit på 20 år, men det är den bilden jag har av honom. Det är som en bit av barndomen dog. Jätteunderligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar