tisdag 23 november 2010

Vill, vill inte, vill, vill inte.... osv.

Idag sa min kollega P att rektorn hade frågat under lönesamtalet hur samarbetet fungerade i vårt arbetslag. Tydligen tycker han att det är oroande att jag är snabb på att göra saker och att jag är för entusiastisk och drivande. Han tror att de andra inte hinner med. Kollega P svarade att han trivs jättebra med laget och att samarbetet funkar super, vilket både han och jag tycker. Men det är ju för jävligt. Ska det vara negativt att man vill mycket? Ska man ifrågasättas för att man har mycket idéer? Jag vill inte vara kvar där! Och det har ingenting med arbetslaget att göra, för det är mycket bra människor jag har att göra med! Men det är faktiskt rätt knäckande att bli ifrågasatt sådär, jag har liksom ingen lust att gå till jobbet, fast det funkar jättebra i klassrummet. Det ska inte vara så här! Och ingen av de skolor som ligger närmare har hört av sig heller, så det finns väl ingen chans att komma därifrån om det inte är så att jag inte får förlängt. Jag har till och med räknat på hur det skulle funka om jag var föräldrarledig, men dagarna räcker inte särskilt långt, och pengarna räcker inte heller.... Kan jag jobba halvtid någonstans och vara ledig på halvtid? Kan det vara en möjlighet?
*suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar