fredag 19 november 2010

En dag i morgon också

I morgon. Barnkalas.
J1 har bjudit nio kompisar från dagis, en från baletten och våra två grannar. Med henne och J2 kan det alltså bli maximalt 14 ungar. Hur många som verkligen kommer vet jag inte eftersom jag först efter vi delat ut alla inbjudningar såg att det stog "Hör av dig om du inte kan komma" förtryckt längst ner. Jag tyckte det stog "Hör av dig och tala om ifall du kan komma". Eller nåt liknande. Så nu är det EN som hört av sig och sagt ATT hon kommer. Vilket lämnar elva frågetecken. Jag förbereder för 14 och hoppas på ett tiotal ;-)

Vad gör man förresten på barnkalas? Ska jag roa dem eller ska de roa sig själva? Jag har typ EN lek inplanerad - prinsessversionen av sätta svansen på grisen. Man ritar en stor groda på ett papper (jag kan inte rita grodor, kanske jag borde börja öva mig nu?!!), alla barn får ögonbindel, läppstift och ett "lycka till", sedan gäller det att kyssa grodan. Den som kommer närmast munnen vinner. Vad vinner de? Oj, det har jag inte ens tänkt på... kanske man skulle ha ett pris också? Attans. Det var hemskt vad oplanerat allt kändes plötsligt.

Tårta i form av en Barbiedocka. Få se hur det går då, jag som inte precis är någon Cake Boss...

3 kommentarer:

  1. Heh...lycka till! Munchkin hade samma lek, fast med klistermärken i form av hjärtan; närmast till munnen vann, o hade val av hårspänn, solglasögon eller kritor som pris. En lek passar utmärkt för åldersgruppen...sedan går det att göra en enkel fiskdamm för att dela ut godispåsarna åxå, vilket alltid är en 'hit'...barnen som kom på sista kalaset frågade efter fiskedammen denna gång åxå! Ha det så kul ;D

    SvaraRadera
  2. ja, vi velar lite mellan fiskedamm och skattjakt. Fall i fall har jag förberett skattkartor med bilder på saker där godispåsarna kan vara gömda... så är det bara att leta sig fram sen ;-)

    SvaraRadera
  3. Kul idé! Den måste vi testa nästa gång <3

    SvaraRadera