fredag 26 november 2010

Imponerande

Jag minns så väl när J1 skrev sitt första ord utan någon hjälp. ARIEL. Shit, jag var så imponerad! Hon skriver inte så mycket för sig själv utan vill helst fråga "är ett E såhär?" och så ritar hon det i luften först. Trots att hon kan det. Men hur som helst. Idag ville hon inte läsa bok när hon skulle sova, utan titta i sin kartbok (barnens första atlas, eller nåt sånt, hon brås väl på mor sin som låg och kollade kartböckerna allt som oftast vid läggdags på mellan/högstadiet). Vi låg och tittade på flaggor och letade efter lejon i olika världsdelar. Döm av min förvåning när hon började ljuda ihop ett ord, utan att jag pushat på (jag försöker få henne att börja läsa lite, så jag brukar ljuda ihop ord... lärare? jag? *hrm*). Och det var liksom inte vilket ord som helst. Nu kan hon inte riktigt de små bokstäverna, och teckensnittet i böcker är ju inte riktigt som man skriver för hand, därför blev "a" till "o", men ändå. K-a-m-b-o-d-j-a. Eeeeeeeh!!! [!!!!!!]

Dessutom har J1 börjat titta på Sing sing som går på lördagar på Barnkanalen. Där hade hon tydligen snappat upp Baby av Justin Bieber, och gick och sjöng på den igår....

*nynnar* baby, baby, baby, oooooh, it's like, baby, baby, baby, ooooooohhh................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar