söndag 21 november 2010

Planen och verkligheten

Planen för kvällen är följande: ta en dusch, lägga mig och kolla igenom vad jag egentligen behöver göra till min kurs, sova. Verkligheten: surfa runt på bloggar, eh.... Ja, det var typ det.

Idag höll min käre make sitt löfte, och vi har varit på IKEA för att inhandla diverse småsaker. Jag köpte en ram till min fina bild som jag vann av Tezzie, men jag har inte satt in bilden än. Däremot köpte vi en ny hallampa för att tavlan skulle få rätt belysning, och den har maken satt upp. Jag har dessutom tråcklat lite i J1s säng, ja, ni får kanske se sen vad jag menar. Efter IKEA var det hem, lunch, balett, hem till syrran och tillbaka. Ungarna i säng och ja, här är jag nu med jobbångest och tankar på arbetsplatsbyte igen.

Egentligen har jag kommit ur min svacka om att jag vill byta jobb, men sen är det det där med all tid som försvinner. Det är förjäkligt, rent ut sagt att jag inte kan vara med på barnens luciafirande. När de nu dessutom börjar redan klockan sju eller nåt, och jag ÄNDÅ inte kan vara med för att jag inte kan vara hemma så "sent". Jag blir tokig! Fast framför allt blir jag ledsen.

Jag tror iaf att jag ska ta och hoppa in i duschen. Om inte annat blir jag varm, jag har frusit hela halva dagen...

1 kommentar:

  1. Kul ni kom er till IKEA! Blir roligt att se hur det ser ut... :D

    Va synd du måste missa barnens Lucia :( . Som tur är, har jag möjligt att ta ledigt för mina barns dagis luciafirande...som sker kl. 15.00 av alla konstiga tider! Blir mycket körande den dagen, men värt det då båda är med i samma 'tåg' i år!

    SvaraRadera