söndag 14 november 2010

Såååå oooooerhööört uttråkad!

Söndag kväll. Barnen sover sedan lite mer än en timme tillbaka, mannen är på jobbet. Det är nu jag har all tid i världen att sätta upp mitt ljustält och fotografera lite saker till utmaningen. Det är nu jag har tid att läsa någon av de fyra kurslitteraturböcker som ligger och väntar på mig. Det är nu jag kan titta på någon bra film. Meeeeeen jag är så rastlös så jag orkar inte kolla film. Jag är för rastlös för att läsa och för att ta fram kamera och grejer. Istället går jag mellan kylskåpet, datorn och TV:n och känner mig bara såååååååååååå uttråkad!!!! Jag borde kanske gå och sova istället, så gör jag i alla fall något vettigt med min tid.

Förresten. J1 har snart balettuppvisning, fick vi veta förra veckan. Mamma, pappa, mormor, morfar, moster och Danneboy åsså lillebror ville komma och titta. Idag meddelar dansfröken att man inte får köpa mer än EN biljett?!! Hon sa att hon knappt vågar tala om det för föräldrarna, och det förstår jag. Inte hennes fel att de inte kan få tag i större lokal, men att inte ens båda föräldrarna får komma och titta är ju helt sinnessjukt?!!!! Så, mormor, morfar, moster, Danneboy och lillebror, sorry. Det står mellan mig och P. Vem av oss ska få vara där och titta? (personligen röstar jag på mig eftersom det ändå är jag som kört J1 till baletten alla gånger utom två det senaste året)
Sjukt.

1 kommentar: