torsdag 25 november 2010

Sjukdomsdrabbad ung dam

När jag fyllde 32 tänkte jag att jag verkligen har blivit gammal. Det var en månad sen. Nu känns det istället som att jag är i 40-årsåldern, så när jag kommer på att jag faktiskt bara är 32 blir jag lite förvånad, och lite lycklig! Men någon ung dam är jag inte, så klart, utan damen i fråga är J1, som verkar ha fått någon typ av maginfluensa. Hon har spytt fyra gånger sen klockan fyra, vilket inte är så illa ändå, men ändå illa nog för en sån liten som knappt har ätit något idag, så i natt blir det jag som lägger mig i hennes rum och sover.

Idag hade jag en helt otroligt trevlig lektion! Jag hade en DISKUSSION kring en text, utifrån den kurslitteratur jag just nu läser på högskolan. Och eleverna KÖPTE det! De var med och diskuterade, det blev ett samtal kring texten, inte bara att läraren ställer frågor och eleverna svarar lite oengagerat. Det kändes himla kul, som att det finns hopp inför nästa termin!

Jag har också fått tummarna loss och hängt upp tavlan som jag vann av Tezzie. Kolla vad det blev snyggt! Lite piff till där i krokarna, och en hylla-grej till i hallen (jag funderar på att bygga något själv eftersom jag aldrig hittar exakt vad jag vill ha), sedan är faktiskt hallen färdigpiffad och klar! Det känns ju skönt att man blir klar med ett rum i alla fall, i synnerhet som det tagit ett år...

Nu ska jag ta och göra mig i ordning och gå till sängs, fast jag vet att klockan inte ens är nio. De senaste mornarna har jag varit såååå trött. Inte konstigt att man känner sig som en 40-åring!

1 kommentar:

  1. <3
    Hoppas J1 kryar på sig! Inte kul alls med magsjuka...har nyligen haft det själva här :P

    Ha det bra, vännen! Kram!

    SvaraRadera