onsdag 10 november 2010

+2,5 timmar

Nej. Jag har ju inte precis utgett mig för att vara mattesnille, men nog kunde jag ha räknat lite bättre i början av terminen? Nej, det kunde jag ju inte, och inte heller är det så att någon talar om för en att man gör fel, om det är till ens egen nackdel. Hade det varit tvärtom hade man fått påbackning direkt.
Vad jag dillar om? Jag har jobbat 2,5 timme för mycket varje vecka sedan terminens början. På mitt personliga schema hade jag räknat typ dubbel lunch, så varje dag blev det en halvtimme för mycket. Det är inte hela världen, verkligen inte, men när man ska ta bort 2,5 timmar från sitt schema inser man att det är ganska mycket tid. Och om man sedan räknar ut att man har jobbat 2,5 timmar för mycket i tio veckor, ja då inser man att det faktiskt är 25 timmar.... Fast visst. Vi har ju förtroendetid varje vecka, så det är fortfarande inte hela världen. Men från och med nu ska jag åka hem lite tidigare på fredagar. Och tisdagar. Och torsdagar. Alltså behöver jag kanske inte känna mig lika sliten och som att jag aldrig träffar barnen. Alltså kanske jag kan bli lite gladare och kanske tycka att det är okej på jobbet igen?
Fast ärligt talat har jag världens roligaste lilla arbetslag, vi har haft så kul idag så just idag vill jag ju inte byta bort dem för nåt annat. Fast. Det vill jag ändå. Lite närmare hem hade inte varit fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar