torsdag 4 juni 2009

Torsdag. Typ.

Det var min tur att stiga upp i morse och givetvis vaknade J2 tio i fem. Jag lyckades förhala själva uppstigningen ända till kvart över fem men sen var det bara att gå upp och börja dagen. Tja, tur för mig att jag är så förutseende så att jag gick och la mig redan halv tio igår. I morgon är det iaf min tur att sova.... Det ser jag fram emot!

J1 och jag har spelat Fia med knuff ("Piffipuff") för första gången idag. Det var ungefär som att spela med sig själv, men ganska kul ändå och trots att jag verkligen försökte låta henne vinna så vann jag *harkel*. Hon var inte långt efter dock, bara sex slag och hon var lika glad för det ("nu vann jag också!") så det kan jag faktiskt tänka mig göra om nån dag sen.

Min Chick lit-kurs börjar på måndag men det har redan getts ut lite uppgifter. En av dem är att läsa en bok inför en webbaserad föreläsning som kommer ut på plattformen så småningom (typ snart) så jag var tvungen att beställa den boken (Bergdorfblondiner av Plum Sykes) och hoppsan! då råkade visst Breaking Dawn slinka med ner i beställningen... Jag vet inte vaaaaad som hände.... ;-)

Jag, P och J2 åkte och handlade i förmiddags när J1 var på dagis (så mycket smidigare allt går när man inte har en obstinat treåring med sig!) och jag lyckades fixa en outfit till tisdagens hoolabaloo. En väldigt prisvärd sådan dessutom. Jag menar, vad sägs om linne, kavaj, örhängen och skor för ca en halv tusing? Och jag var inte på H&M heller..! Hoppas nu bara jag kan knäppa brallorna nästa vecka, annars blir det lite panik. Funderar på att ta med skorna som köptes idag (vardagsfina-plattskor) och ha dom på mig när jag inte längre står ut med mina tjusiga festdojor. Ojoj vilka problem. Menar ni att det märks att jag inte kommer ut much? *fniss*

Har hittat begagnade närbildslinser för en tredjedel av priset på nya, jag är ganska lycklig! Nu vill jag bara ha det där objektivet, ett polarisationsfilter, en fjärrutlösare...... ja, och när jag fått det så vill jag nog ha tusen andra saker.
Varför är jag inte miljonär?!

1 kommentar:

  1. Absoult tycker jag du ska åka till Sofiero! Passa på nu medans rododendronen blommar, det är fantastiskt fint.
    Självklart får du länka till min blogg. :o)
    Kram

    SvaraRadera