fredag 5 juni 2009

*ta i trä*

Jag tänkte först skriva rubriken "lugn kväll", men eftersom kvällen i stort sett bara börjat och jag hörde hur rosslig J2 var nyss när han hostade, så ändrade jag mig till "ta i trä" istället, för att inte jinxa hur lugnt det är just nu. P for till jobbet vid halv två och kommer hem igen på söndagkväll. Min erfarenhet hittills är att det alltid är nåt som går snett på nätterna när jag är själv och i natt förväntar jag mig mycket hostande av J2 och eventuellt även vattkoppor. J1 hade ju vattkoppor förra veckan och jag har tyckt mig kunna se prickar på J2 under dagen, sen vet jag inte om det blir blåsor av det eller om det är något annat.

Dagen har annars varit lugn; J1 ville baka kokosbollar (=chokladbollar) så det gjorde vi. Sedan kände jag mig rastlös och tänkte ta ungarna till biblioteket. Och precis när jag fått på J2 alla kläder och J1 fått på sig gympadojorna, då började det ösregna. Men J1 fick på sig regnkläder och hjälmen, och sen bar det av ändå - J1 på sparkcykel och J2 i vagnen. Den enda som blev blöt var ju så klart jag, för jag hade bara en tröja då jag tänkte att det nog bara var en liten skur. Nåja, det slutade regna efter ungefär en halvtimme och då var vi ju ändå framme, så...
Nej. Nu tänker jag softa lite med min nya fototidning som kom idag. och sen blir det nog tidigt i säng så att jag orkar vakna med tuppen.. eller, ursäkta, J2, klockan fem i morgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar