torsdag 18 juni 2009

Nehepp.

Jag är faktiskt lite tävlingsmänniska, sådär i tysthet, när det väl gäller. Inte så att jag egentligen bryr mig om ifall ajg vinner när man spelar Monopol (fast det är ju rätt skoj ;-)), utan när det gäller annat. Som t.ex. att söka jobb. Om jag nu inte får jobbet så betyder det att jag inte sålde mig själv tillräckligt bra, och det irriterar mig. Och nej, nu fick jag inte jobbet så nu är jag lite irriterad (men också lite lättad). Jag har däremot sökt två andra jobb idag så det är inte så att jag planerar att "gå hemma och löka" i all evighet. Jag kämpar på, helt enkelt.

Dessutom har jag syndat idag. Jag har ätit två knäckebröd för att jag tyckte det var gott OCH druckit te med socker i. Whatever, ändå, typ. Jag har inte ätit en brödbit/ris/pasta/potatis (jo, på niornas fest men det är ett fest-undantag och dom räknas inte) på exakt en månad och vad är en "diet" om man inte ruckar på reglerna lite? Man orkar inte hålla på om man ska vara superstrikt jämt. Man måste ju leva lite också. Dessutom har jag varit så duktig att jag inte ens har dåligt samvete idag, vilket är som det ska vara. Värre om jag syndade varje dag.

2 kommentarer:

  1. hej!!!
    lycka till med dom andra jobben du sökt!!!
    synda måste man nån gång annars kan man lika bra lägga sig ner o dööööö...
    ha en trevlig midsommar o sem på er!!!
    sj ska jag jobba fre o lör o sen e det 4 v sem!!!kramiz

    SvaraRadera
  2. De vet inte vad de går miste om! Lycka till med de andra två jobben... de är kanske klokare:)

    SvaraRadera