tisdag 2 juni 2009

Glad *2

Tydligen är det bara fast anställda som får komma på avslutningsfesten, men när min gamla klass hörde att jag inte var inbjuden blev de "väldigt upprörda", därför kom min inbjudan lite sent. Det var också det som avgjorde om jag ska gå eller inte, jag har verkligen INGENTING att ta på mig utom skorna som jag köpt till svägerska U's bröllop (kollega H tyckte att jag väl hade en sommarklänning, men nej, jag är inte typen. Jag springer liksom runt i turkosa crocs, hur snyggt är det på en skala...). Turligt nog så fick jag besked om inkommande pengar nån vecka innan barnbidraget anländer så jag har råd att ge mig ut och shoppa något till festen. Återstår bara en hemsk sak, och det är att det är dans till på köpet. Jag får väl hoppas att ingen vill dansa, för det kan jag inte för fem öre... Men i alla fall, jag är JÄTTEglad att det var klassens idé att bjuda in mig, det känns som ett bra avslut, för hur avigt inställd jag var till dom (och dom till mig) första terminen, och trots att jag som sagt inte alls varit deras lärare i nian utan bara hälsat på ett par gånger, så känns det som min klass. Och nu har de blivit stora och ska vidare ut i livet. Blir nästan lite sentimental (fast mest för att jag tänker att det går så snabbt, och snart flyttar J1 och J2 hemifrån *snörvel*).

1 kommentar:

  1. Förlåt! Jag vet att jag är plump! Jag ville så gärna att du skulle komma och därför tyckte jag att vilken sommarklänning som helst kunde väl duga. Jag tänkte inte på att du kanske inte är "klänningstypen". Jag ser fram emot att träffas!

    Jag kan inte heller dansa... så då är vi två elefanter i en porslinsaffär eller så sitter vi och pratar skit:)
    //Helene

    SvaraRadera