lördag 6 juni 2009

Fy FAN(tomen)!

Det är SÅÅÅ skitigt här hemma så jag tror jag kreverar. Jag funderar på att städa så fort J2 somnar för eftermiddagen (OM han gör det - han gjorde ju inte det igår) men förmodligen prioriterar jag att vila en stund själv då. Blir väl att panikstäda innan gubben kommer hem imorgonkväll. Jag vill ju inte spendera våra få timmar tillsammans på måndag med att städa.

J1 blev sur när jag sa till henne att äta upp maten för tionde gången vid lunch. "Dumma satblomma!" Oj hoppsan?! Fast, jag vet ju att hon har problem med tj-ljudet så jag frågade om hon menade tjatblomma eller verkligen satblomma. Hon menade det första, och då kan jag tänka mig att när hon kallade J2 för satunge häromdagen så var det nog inte riktigt det hon menade, men jag blev något paff, för av alla dumma svordomar jag använder mig av så är satunge absolut inte ett av dem :-D Dessutom är jag gärna en tjatblomma, det lät rätt fint ändå :-D

P lyssnade på Pet Shop Boys igår och påminde mig om att jag ju faktiskt gillar dom (rätt mycket dessutom) så nu spotifyar jag PSB hela dagen. Copycat me.

Tjatblomma?

1 kommentar: