onsdag 3 juni 2009

Frisk som en nötkärna.

Eller?
Idag har jag varit och röntgat hjärnan och ögonhålorna samt lungorna, allt för att se om det är nåt fel med ögonlocket som inte riktigt är som det ska. I 90% av fallen är det inget man kan göra, sa neurologen när jag var där för nån månad sen, men för säkerhets skull fick jag som sagt tid för MR röntgen. Jag fick ligga i en sån där röntgen i en timme och lyssna på lugna favoriter och så klart allt knackande och bankande som maskinen tillförde. Det var inte fy skam att få ligga helt still en hel timme utan att göra annat än lyssna på musik och tänka, lite tråkigt med avbrottet för att få kontrastvätska insprutad i blodet - särskilt eftersom de inte hittade något kärl att sticka i. Vätskan hamnade under huden och det gjorde mighty ont. Så de struntade i det denna gången, om läkaren sen absolut vill att jag ska göra röntgen med kontrastvätska också så får jag en ny tid plus att det ska komma någon från narkos för att hitta blodkärl... I alla fall, ingen McDreamy där, dock en trevlig äldre herre. Och kanske jag hade varit mer nervös om jag verkligen trodde att det var nåt fel i huvudet på mig, men eftersom jag utgår från att det står rätt till var det bara ännu en upplevelse att lägga till handlingarna. Vilken chock om det visar sig att jag har en hjärntumör eller nåt....

2 kommentarer:

  1. hej!!!
    klart du e frisk som en nötkärna!!!!:)
    hjärntumör????jamen sluta snälla du...
    förstår att du har många funderingar!!!
    tänkte på förra inlägget om solen o värme...
    kör hit till mej o bada i poolen när jag e hemma!!!kan få fika på köpet!!!!:) kramiz o ha en bra dag!!!

    SvaraRadera
  2. hej :-) man vet ju aldrig, det KAN vara nåt fel, men då tar vi det då, om en vecka ca när resultatet kommer... Bada i poolen låter inte helt fel, jag kommer gärna över nån varm dag! :-)
    *kram*

    SvaraRadera