måndag 15 juni 2009

Intervjuoffer.

Här har ni dagens intervjuoffer. Jag susade smått nervöst iväg på cykeln ner till stationen och hoppade på tåget. Det visade sig att det tar en stund att gå från stationen till skolan när man väl kommer fram, så det blev en trevlig långtursinvigning (aj!) av skorna... Jag lyckades dessutom gå lite vilse bland alla villor, men kom ändå fram 30 minuter innan utsatt tid. Pinsamt punktlig, med andra ord. Intervjun gick väl bra. Så här i efterhand inser jag att jag kanske inte ska hålla på och skämta om saker hela tiden, jag har en misstanke om att det kan bli mitt fall. Men man får vara glad att man i alla fall fått komma dit och visa upp sig. Av 50 sökande (varav all utom mindre än en handfull faktiskt var behöriga) fick fyra (4!!) komma på intervju, och jag var då en av dem. Jag kommer att få besked innan veckan är slut, sa de. Eventuellt redan i morgon, eftersom de gärna ville att de nya ska vara med på planering inför hösten nu på onsdag. Ja, oavsett hur det har gått får jag ju veta snart. Men för att vara helt ärlig så är jag kluven; visst vill jag jobba, det hade varit riktigt flådigt att få en fast tjänst på en skola som verkar vara riktigt intressant, samtidigt inser jag att min fritid skulle fara all världens väg för så länge vi bor här i byhåla är det minst 3h pendling per dag som gäller. Nåja.

Till nåt roligare. OBJEKTIVET har anlänt! Yiiihaaaa!!!! Tyvärr är jag för trött för att uppskatta det riktigt, orkar inte riktigt ut och fotografera (men jag borde verkligen det, det är ju underbart ljus ute fortfarande).... Jag är kluven. Jag vill ju gärna läsa också....

2 kommentarer:

  1. hej!!!
    var har du varit på intervju någonstans!!!!????
    håller tummarna att du får jobbet....:)
    kramiz på dej!!!

    SvaraRadera
  2. hejje :-)
    Jobbet var i ... eh .... nu kommer jag inte ens ihåg det :-D Eh... utanför Landskrona .. nåt-arp. Va17! Häljarp! hehe

    SvaraRadera