söndag 14 juni 2009

Lite tjurig.

Jag känner mig lite tjurig idag faktiskt. Vi har varit hos päronen fredag-lördag medan P har jobbat, och det har varit trevligt, som vanligt, trots regn. Mor sa att vi kunde stanna och gå på bakluckeloppis idag i stadsparken, men jag ville hem för vi hade planerat att åka på loppis i Norra Rörum. Lite kluvet sådär. Vi var hemma kvart i sju igårkväll, halv tio ringer de från Ps jobb och vill att han ska hoppa in idag. Och han säger ja. Så nu sitter jag här hemma, utan bil (för den behövde ju P då det inte går tåg så tidigt på söndagsmorgnar) och utan något att göra mer än att ta hand om barnen. Så inte nog med att vi får sakna P en dag till, det blir varken backluckeloppis eller loppis i NR. Det enda som erbjuds under dagen är en träff med några mamma-vänner, men eftersom den ena av dem uppträdde milt sagt underligt (otrevligt) häromdagen är jag inte alls sugen.

1 kommentar:

  1. Det där vill jag höra mer om... Marie berättade en version i fredags. Och berättade att hon använt fula ord! Det trodde inte jag hon gjorde:)

    SvaraRadera