måndag 1 juni 2009

Party!

Idag fick jag en inbjudan till mina gamla elevers avslutningsfest. Tyvärr verkar den ha varit på villovägar ett tag (jag hade nog inte sagt till att vi flyttade i slutet på vårterminen förra året) så sista anmälningsdag har redan gått ut. Det hade varit kul att gå eftersom jag haft tre av de fyra niorna, men samtidigt har jag ju verkligen inget att ta på mig och jag är alldeles för fet för att hitta nåt på stan... Jag låter ödet i form av fd kollega H avgöra om jag går eller inte.

Trodde det skulle bli en superlugn kväll i kväll. J2 somnade redan 17.45 och J1 var nattad och klar en timme senare. Fast då hade J2 redan vaknat igen - magknip - och han somnade just om. Så eftersom jag har varit vaken sedan 4.50 i morse (vad ÄR det för en JÄKLA tid att vakna på?!!) känner jag mig rätt mör nu. Jag hade funderingar på att göra nåt vettigt och kreativt, men jag sitter nog bara framför dumburken... Fast eftersom jag inte tittar på "vanlig" TV så vet jag inte vad jag ska glo på, inga nya avsnitt av nåt jag följer annars, nämligen.

Kanske jag bara ska läsa i kursboken till sommarkursen som börjar nästa vecka. En av kurserna som jag ska läsa då. Boken heter Chick lit (Maria Nilson) och handlar om .. ja, chick lit. Sån litteratur som min syrra gillar att läsa, jag har fått/lånat ett antal böcker och det är väldigt avslappnande att läsa. Ungefär som deckare, fast utan att man ens behöver fundera på hur det ska sluta eller vem som är mördaren, för i stort sett all chick lit följer ett inte allt för komplicerat mönster. Hur som helst, boken av Nilson är väldigt intressant så istället för att sakna sista delen i Twilight-serien (påminn min om att ha en lång utläggning om hur dålig filmen är i jämförelse!) ägnar jag mig åt min kurslitteratur. Ja, sen att upplägget på både chick lit-kursen och Fantasy-kursen som jag ska läsa är sådant att jag kan planera temaarbeten till när jag börjar jobba... Jag gör helt enkelt mig själv en stor tjänst genom att göra nåt som jag tycker är kul nu för att kunna dra nytta av det när (OM) jag får ett jobb längre fram.

För att lätta upp detta inlägg som annars bara blir en massa text, borde jag lägga in en bild på något.

Edward Norton - sexig som tusan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar