onsdag 10 juni 2009

Dansa min docka.

Så var jag då ute på galej igår och hade det riktigt trevligt. Jag hade faktiskt inte ont i fötterna av mina klackskor utan det var mer en fråga om att inte kunna hålla balansen (särskilt på de tjocka mattorna), men jag stog och höll mig i stolar och såg lagom avspänd ut (eller?!). Det var kul att få prata med eleverna lite mer informellt och att få se alla uppklädda, genast såg de mycket äldre ut... Mitt moment of horror var dock när jag insåg att en f.d. elev - en mycket trevlig, välartad ung man - hade bestämt sig för att dansa med alla gamla lärare (och sina klasskompisar). Kasedans, liksom, jag KAN inte! Men jag hade heller inte hjärta att säga nej så det blev en dans i höga klackar..
"så tar vi en liten snurr också"
"neeeeeej, jag kan inte snurra!"
"jodå, snurra ut nu bara"
"åh vojne!"
Men jag snurrade i alla fall, och jag dog inte! Det var till och med så trevligt (i efterhand) att jag - efter jag bytt skor - tvingade upp två högst ovilliga pojkar från klassen.
Ja, det var ett riktigt trevligt avslut tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar