torsdag 1 mars 2012

"Jag ääääälskar att resa!"

Varje gång någon frågar mig vad jag har för intressen så ger jag egentligen samma oreflekterade svar.
Jag älskar att läsa, jag älskar att resa, och jag tycker om att fotografera.

Eh, men ursäkta lite här nu.
Om jag tänker efter.
Jag älskar att läsa, det är väldigt sant. Så mycket man kan uppleva utan att ens röra på sig, det är helt otroligt när man tänker efter. Så många känslor man får känna, så många människor man får träffa. Helt otroligt!


Men de andra två intressena då? Jag gillar att fotografera?! Det är ju inte sant längre! Jag tycker att jag är kass, jag vet inte vad jag ska fotografera, jag KAN inte!! Så nej, jag gillar det inte, jag hatar det. Just nu. Däremot gillar jag något enormt att få mina elever att vilja fotografera. Det är riktigt, riktigt kul att se hur kreativa de kan vara!

Och jag älskar att resa?! Eh, nej. Jag hatar att resa! Det är skittråkigt! Man blir trött och flottig och sitter mest och väntar. Väntar på bussen, väntar på att bussen ska komma dit man ska. Vänta på tåget, vänta på att tåget ska komma fram. Vänta på flyget, vänta på att man ska landa. Att resa är att vänta, och att vänta är ju skittråkigt! Däremot älskar jag att vara någon annanstans ibland. Att uppleva nya saker, att ha tid med familjen. Och det är ju ofta förknippat med att resa, för då har man ingen möjlighet att tvätta. Och någon annan sköter städningen...


Så om någon frågar vad mina intressen är borde jag nog svara något i stil med: Jag ÄLSKAR att läsa, att vara en del av en kreativ process och att vara någon annanstans ibland.

Lite lagom flummigt, sådär.

2 kommentarer:

  1. Inte är du kass på att fota imbilla mej inte det, inte dej själv heller.

    Nu kommer våren och då hoppas jag du får inspiration, den kan variera.

    DU KAN!

    SvaraRadera
  2. Listen to LissenTo :)

    Men, jag vet...känner det åxå om det där med att resa; tror jag gillade det mer när jag var yngre. Men, svarar ändå att jag älskar att resa...för jag låter mera äventyrlig och intressant så ;) För att jag skulle säkert gilla det mer om jag reste själv och inte hade ansvar för barnens och gubbens 'good time', inte behövde hålla tider och anpassa mig för andra, och om jag inte kände mig skyldig om jag satte allt för mycket pengar på självaste resan...pengar som jag annars skulle spendera på barnen eller något 'nyttigare' ;D yeah...travelling was way more fun when I was younger! LOL

    SvaraRadera