söndag 11 mars 2012

Upplysningen - check!

Voltaire, Rousseau, Swift och Defoe. Jag tror jag kan lite mer nu, eller mitt minne är i alla fall uppfräschat. Himla smart av mig att säga till niorna att använda sig av sina arbeten senare i veckan för att komma och föreläsa om upplysningen och dess tänkare för mina sjuor. Så slipper jag det, niorna får använda sin kunskap och sjuorna får lyssna på någon annan än moí. Win-win-win!


Det var soligt fram tills för tjugo minuter sedan, och jag har rättat uppsatser till fram för en kvart sedan. Det enda bra med det är att jag fått göra det i lugn och ro och att det är gjort nu, soliga dagar får vi väl förhoppningsvis fler av. Medan Patrik och barnen fortfarande befinner sig på annan ort (Malmö) ska jag ta och lyssna lite mer på Harry Potter. Det är inte så många kapitel kvar nu, och när böckerna är avklarade ska jag ge mig på filmerna...

3 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅååå...den sista Harry Potter boken var SÅ bra...önskar jag var i den sista delen av boken för första gången så man kunde uppleva den igen (if that makes any sense at all ;D)

    (o, snäääälla du...den här nya word verification driver mig tokig!! Kan du tänka dig ta bort den..? Själv får jag nästan ingen spam, o har haft bort word verification i ett år nu! Den här nya sorten med 2 omöjliga o nästan oläsbara ord ger mig nervösa ryckningar :P)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste inte ens att det FANN en word-verification! Det är inte meningen, jag har inte satt den där och jag ska ta bort den genast! - om jag kan! ;-)

      (and you always make sense!)

      Radera
    2. Hundra tusen tack <3 Word verification kommer automatiskt med, om man inte klickar bort den...när det bara varit ett ord så har det inte varit så farligt, men nu när blogger ändrade formatet så blir man korsögd när man ska klura ut vad det står! Tack, vännen :)

      Radera