lördag 31 mars 2012

Kalasbra inledning

...eller har det börjat precis som vanligt när jag längtat efter lov?

Av någon anledning verkar alltid 10 dagars ledighet så hemskt lockande, men sedan när det är dags så önskar man redan efter ett par timmar att man skulle jobba lite så att man kunde få lugn och ro. Fast nu ska vi inte vara såna. Vi har hunnit handla skor till 3/4 av familjen och köpa lite nya dynor och en vaxduk till stugan innan Patrik började jobba. Sedan har ungarna och jag varit i badmintonhallen och kollat på en match som en av mina elever spelade, jag tror att hon är bland de bästa i Skåne i sin ålder, vilket ju är lite kul. På vägen hem lämnade Jack och jag av Jolin på kalas och sen har vi ätit godis och kittlats i väntan på att hämta Jolin igen. Det är med andra ord inte så illa att vara ledig! Jag önskar bara att vädret var lite bättre...

En annan sak som jag önskar är att få åka till Stockholm och gå på Fotografiska. Det hade varit så roligt att kunna göra det, särskilt med någon annan som kanske också var intresserad. Eller om jag bara ska göra det själv. Egentligen. Varför inte.

4 kommentarer:

  1. Fotografiska är helt klart värt ett besök och varför inte göra det solo och ta allt i din egen takt ?
    Hoppas att påsklovet blir en underbar avkoppling för dig *kram*

    SvaraRadera
  2. Kan rekommenderas! Jag har varit där en gång och är helsåld. Ska till Sthlm igen 18 april + 4-6 maj men jag antar att du syftar på att du vill dit nu under påsken?

    SvaraRadera
  3. Nä, inte nödvändigtvis under påsken. Denna månad kommer det gå en massa pengar till stugan så jag vet inte hur jag skulle ha råd med en resa uppåt. Men senare, typ :-)
    Vad ska du göra i sthlm denna gång? Politiskt igen eller "bara" nöje?

    SvaraRadera
  4. IOGT/politik och Vargar/politik - Allt är ju politik ;)

    SvaraRadera