onsdag 21 mars 2012

*fyll i rubrik efter eget val här*

Två 12-timmars arbetsdagar på raken, och så idag då. Jag är helt slut. Och enda anledningen till att jag orkar ta ut mig så totalt är att det bara är 1,5 vecka till påsklovet. Annars hade jag inte orkat med arbetsbördan faktiskt.
Måste bara berätta nåt kul, som ju egentligen inte är så kul. Jag har en elev som ofta är sen till lektionerna, så pass mycket att jag nu har upprättat ett kontrakt med henom efter att ha kontaktat föräldrarna. Hens ena förälder är med på noterna, den andra not so much. Till saken hör då att föräldrarna inte tåler varandra och de tycker att det är mitt jobb att gå med meddelanden dem emellan. Inte så kul.
Bokade möte med ena föräldern idag för att prata om de sena ankomsterna. Tror ni föräldern dök upp? Är jag förvånad? Känner jag att jag kunde använt de där 20 minuterna som jag väntade till någonting bättre?

Nu ska jag slänga mig i soffan nån timme innan det är dags att sova, stiga upp och upprepa dagen......

1 kommentar:

  1. Ugh...I can think of a few choice non-child friendly words for a post title... Stackars dig, speciellt efter så långa, tunga dagar. Kramisar, vännen!!

    SvaraRadera