tisdag 27 mars 2012

Rastlöööööööös!

Jag har nu åtta (8!!) omdömen kvar att skriva - alla till pojkar årskurs 7 i svenska, d.v.s. inte så upplyftande (sorry boys om jag generaliserar lite här och tycker att pojkar skriver tråkigare texter, men let's face it, svenska är inte favoritämnet för någon av killarna i min klass...!). Jag är så rastlös och jag O-R-K-A-R inte skriva mer!!! Planen är istället att slänga mig på soffan och stiga upp tidigare i morgon för att kunna skriva klart då. Det kallas planering. Sen ska jag ägna morgondagens planeringsluckor åt att boka in utvecklingssamtal och rätta en massa uppsatser så att jag kan ha 10 i stort sett arbetsbefriade påskdagar. Ja. Det är planen i alla fall.

Gokväll!

1 kommentar:

  1. Hua... Den är inte nådig, den där "extra" arbetsbelastningen ni lärare får dras med... <:-I

    Men finemang om du har lyckats jobba undan allt nu, så du faktiskt kan ha ett långt och alldeles ledigt påsklov!! :-)

    SvaraRadera