söndag 18 mars 2012

Åååh! Jag blir GALEN!

Jag vet att klockan bara är närmare tio, men jag håller på att bli galen av att jag känner mig så stressad!
Hela dagen igår gick i stort sett åt att vara på kalas, även om vi inte åkte förrän klockan var 12. Här hemma plockade och plockade Patrik, och vi andra.. eh, ja, jag vet inte vad vi gjorde. Nu är Patrik på jobbet och jag har massor som jag skulle behöva göra. Plocka undan i barnens rum. Dammsuga överallt. Slänga sopor och handla. Ja, jag vet, det är småsaker, men samtidigt känner jag att det jag VERKLIGEN måste göra är att sätta mig med omdömen och IUP:er till jobbet... Och när jag blir stressad kickar försvarsmekanism #1 in: huvudet i sanden och ingen fokus på någonting. Jag är alltså galet stressad men kan inte ta tag i mitt liv.

Två och en halv vecka senare känns det här låååångt borta....

2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Hu, jag blir ju nästan stressad av att bara läsa om hur stressad du känner dej... <:-I Hoppas du har hittat nån slags balans mellan det du måste och det du vill göra nu!?

    Själv har jag nu ägnat en stund åt att läsa ifatt mej här. :-)

    Inte för att jag är nån fena på snickerier och husrenoveringar osv, men det låter framförallt lite klurigt med värmesystemet i er stuga? Jag tror inte en oljepanna mår bra av att sättas av och på "stup i kvarten", och är det en gammal oljepanna ska ni nog inte heller låta den vara på ens på låg värme när ni inte är där för man vet aldrig när såna kan få för sej att antingen helt lägga av eller rent av skena (det sistnämda gjorde min pappas sådan panna, och det kokte nog mer eller mindre i elementen då - INTE bra!! 8-X). Och inte är det billigt med olja heller ju, så ni borde kanske ta er en funderare på en alternativ värmekälla? Om skorstenen är frisk, så kan ni ju sätta in en braskamin tex. Ved är lätt att få tag i, och det blir någorlunda snabbt varmt i ett litet hus när man tänder en brasa.

    En annan grej som inte skadar att kolla upp redan innan ni drar igång en massa renoveringsprojekt är om elen är okej. Är det gammaldags elledningar kan det vara lämpligt att byta ut dem till nya.

    Tror inte dina barn hade uppskattat den där naturfotofestivalen, för det fanns absolut ingenting för småttingar där. Och jag tror inte heller att jag såg något enda barn bland besökarna, faktiskt!? Det där med naturfoto på "det viset" är så fruktansvärt gubbigt, av nån anledning. Den typiske besökaren var nog faktiskt man, och 55-60 år gammal. :-I Fast så sett hade det ju varit BRA om ni hade kommit, och ändrat den fördelningen lite grann! :-D

    Ha det fint!!

    SvaraRadera
  2. Åååå...jag lider av EXAKT samma "försvarsmekanism" . Fattar inte hur det går till, men så fort jag börjar ha för mycket på gång blir det complete shut down i hjärnan och jag får mindre än ingenting gjort! Om du kommer på hur man hittar sig ur tillståndet får du gärna dela med dig ;) Hoppas du hittade lite fokus...inte kul med så många 'måsten'!

    SvaraRadera