söndag 11 mars 2012

Kuuuul!!

Jag får väl säga att mina fredagar, som jag så mycket såg fram emot tidigare, inte är så roliga som jag först tänkte att de skulle vara. Jag syftar på min fotovandringskurs. Av de 15 elever som är i gruppen är det väl ungefär fem som är intresserade. De andra vill bara prata och flumma under lektionerna. Typiskt tråkig attityd som gör mig galen! Varför ska jag förbereda och engagera mig när hälften bara vill gå hem?

I fredags var vi i alla fall på S:t Pauli kyrkogård och fotograferade "Döden". Hälften av eleverna var på prao, så vi var bara åtta stycken, och sex av dem knäppte lite bilder på tjugo minuter och stog sen och tjatade om att få gå hem. Till slut lät jag dem göra det, bara för att själv få chansen att ta lite bilder. Jag och två elever stannade så länge att när vi var nöjda hade vi dragit över en kvart av lektionen. Det är ju då det är lite roligt, när man glömmer tiden.


Rajson tipsade häromdagen på sin blogg om pixlr.com, så det kollade jag in nu i kväll. Himla kul, jag gillar Retro vintage effects! Nästan så att jag inte "behöver" skaffa mig en iPhone nu ju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar