måndag 12 mars 2012

Hahaha!

Idag skrattade jag så jag grät på lektionen med sjuorna. Vi gick igenom allitterationer, och jag visade följande youtubeklipp. Först var eleverna måttligt roade, som vanligt, men när jag bröt ihop till "byxbeklädd blott baktill"och tårarna sprutade, kunde inte de heller hålla sig. Jag skrattade dels åt hur skickliga Galenskaparna är på att skriva texter och dels åt mig själv som skrattade åt något så torrt, som jag för tjugo år sedan inte alls hade tyckt var kul (d.v.s. när jag var lika gammal som mina elever). Eleverna skrattade åt mig, inte åt Galenskaparna.



Sen tittade vi på Farbror Frej också, eftersom det är lite allitteration bara i titeln....
KUL lektion!

1 kommentar:

  1. hahaha!!...nja, bara man får dem till att skratta gör det inte så mycket om de skrattar ÅT en, bara de åxå skrattar MED en ;)

    SvaraRadera