fredag 2 mars 2012

Huvudvärk.

Fredag. Dag fyra denna vecka med huvudvärk. Jag hade väl egentligen sett fram emot att spendera förmiddagen hos neurologen. Tiden jag hade fått i januari ringde de ju och ställde in samma dag, eftersom läkaren var sjuk, och så fick jag ny tid nu i mars i stället. Denna gången ringde de i alla fall igår istället för att tala om att .. ja, läkaren var sjuk. Så nu har jag fått ny tid igen, om två veckor. Det hade nog kunnat dröja ett tag till egentligen, men efter min syrliga kommentar på beskedet om att återigen behöva vänta fick jag "en tid väldigt snabbt".


Nu får jag kanske skylla mig själv, som väntar ett år med mina "besvär" innan jag kollar upp dem. Särskilt som man ju vet att remisserna är på tre månader. Men det är ändå lite surt, och man undrar ju vad det är som står på i huvudet på en när man går omkring med en huvudvärk som hotar med att blomma ut i full migrän i fyra dagar. Och i november var det ju nio dagar på raken.

Nåja. Efter mjukstart på arbetsveckan tar jag nu helg.
Så gött!

3 kommentarer:

  1. Men, va hemskt...och irriterande. När man väl äntligen tar tag i saken själv vill man ju få svar...inte att tiden skjuts upp om och om igen! (tycker läkare borde åxå få ha vikarie...)

    Hang in there...o hoppas du slipper dit nu i mars nån gång!

    SvaraRadera
  2. Men fy din stackare, förstår din oro och det måste väl familjen också känna. NU hoppas jag verkligen att du får en ordentlig undersökning, be maken följa med dej om du inte skulle må så bra. Någon måste ryta till.

    Kram // Lissen

    SvaraRadera
  3. Måste komma tillbaka för att tacka för alla snälla kommentarer som jag just hittade hos mig :)

    Angående att fota snö och att inte få den att se så blå ut. Inställningar kan jag inte så mycket om. Har det oftast på Auto White Balance. Men 'fixar' det däremot i redigeringen i photoshop elements. "enkelt" förklarat:
    *Duplicate layer (alltså laga en likadan 'layer' ovanpå den du jobbar med -högermus klick)
    *Enhance, Colour, Remove Colour Cast
    *klicka på ett 'blått' ställe på snön..."ok" även om det ser för rött/varmt ut
    *dra ner % på layer opacity för att blanda det blåa 'underlagret' och det röda 'överlagret'
    *Layer, Flatten Image när du är nöjd med resultatet.
    *fb mejla om du vill ha bättre förklaring :)

    O, ja...har fått allt för mycket övning med att fota snö ;)
    Ha det bra, vännen!

    SvaraRadera