tisdag 9 mars 2010

What?


Idag orkade jag både ta på foundation och mascara, för första gången sedan oktober, typ. Jag tyckte nämligen att det var så vårigt igår och att mina nya gröna skor och mitt gula linne behövde sällskap av lite vårfräschhet. Att vädret sedan visar sig från sin sämsta sida, utan en gnutta sol på hela dagen, gör inte så mycket. Eleverna märkte att jag piffat till mig och att jag även färgat håret igår. De undrade självklart varför men godtog min hyllning till våren som skäl nog. Härliga ungdomar! Att de sedan a) inte arbetar på lektionerna, eller b) inte dyker upp alls efter en rast, det är en annan historia.

2 kommentarer:

  1. Men att de lägger märke till läraren är ju otroligt i sig själv!! Det skulle jag ta som ett stort komplimang ;D

    Vi hade t.o.m lite vårväder har de sista par dagarna...men nu ska det snöa igen imorron *Suck*. Men skönt var det med plusgrader och värmande sol!!

    SvaraRadera
  2. Alltså, det kommer ju att ta ett tag innan det känns riktigt vårigt här. Visserligen har vi haft solsken och plusgrader, men vi har ju hur mycket snö som helst kvar! Jag blir mer och mer övertygad om att Eskilstuna förflyttats till Lappland! ;0)
    Det måste ju vara roligt att eleverna lägger märke till någonting i alla fall. Om det nu inte har något direkt med skolarbetet att göra är kanske lite synd förstås, men man får vara glad för det lilla!

    SvaraRadera