söndag 21 mars 2010

No rain.

Det är ju en superbra låt med Blind Melon!
Det är också vad vi har - eller vad vi inte har..? Max två timmar efter mitt förra inlägg slutade det regna och solen tittade fram. Det började torka upp och genast kändes det lite roligare att ta sig till Lomma idag. Dessförinnan åkte barnen och jag med mormor och morfar till en blombutik som är lite utöver det vanliga. De har får, marsvin och kaniner, och dessutom mekaniska kaniner i påskutstyrsel, hysteriskt spelande och dansande hönor och häxor med råttor omkring sig. Trevligt om än en del jobb att hålla koll på vad framförallt J2 hittade för fina porslinssaker.Efteråt bar det hem till mor och far för lunch och sedan som sagt balett.
Jag tänkte att det kanske inte var så skoj att åka till samma plats i hamnen idag igen, men idag blåste det en massa och genast förändrades ju havet till något det inte varit de andra veckorna jag varit där. Jag älskar havet.
Nu ska jag försöka få ungarna i säng om ett tag och kanske äta något. Eller i omvänd ordning.

1 kommentar:

  1. jag älskar åxå havet...inte så mycket att simma i, dock, men underbart att se på (och fotografera, så klart!) Kanske det blåser lite mindre nästa vecka... :D

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera