fredag 5 mars 2010

NU, är det bannemig

FREDAG!
Yes oh yes!
Och jag, jag har långhelg. Jajemänsan minsann, för barnens dagis har stängt på måndag för planering, så då tog jag en föräldrardag. Är vädret lika strålande hela helgen som det är idag måste vi nog hitt' på nåt. Frågan är vad?
Vi skulle egentligen på kalas i morgon men mamman i familjen är magsjuk (krya på sig) och det känns inte så lockande. Det passar bra med de vuxnas planer dock för på lördag - JA, det är ju imorron!!! - blir det ALICE! Oh yeah, som vi har längtat efter denna film, i ett halvår, om inte längre. Men som sagt, vad man ska ta sig till med barnen vet jag icke. Kanske en sväng till stadsparken, enda problemet med det är dock att det är så svinigt kallt ute fortfarande... Bara att bylsa på sig antar jag. Så länge solen skiner på oss är det ju ändå varmt.
På återseende, P jobbar helg och jag kommer därmed spendera mer tid vid datorn än att köra med honom, av förklarliga skäl.

4 kommentarer:

  1. trevlig helg hjärtegrynet!! <3 Njuta av att ni snart har vår!! Püss

    SvaraRadera
  2. Härligt med long weekend! Här skiner solen åxå för en gång skull...skönt med lite bättre väder, speciellt då jag måste dra mig ner till Helsingfors (ca 6 timmars körning) tidigt imorron. (ska på begraving/minnesstund tillsammans med min pappa som flugit hit från Kanada...blir övernattning nere i 'södern' och tillbaks med moffa på söndag. Vet inte hur mycket bloggande det blir de nästa dagarna, så du får ha det så bra tills vidare :D Hoppas ni hittar på nåt kul i solvädret!

    SvaraRadera
  3. Magsjuka mamman (som är bättre nu :)!!)5 mars 2010 kl. 18:54

    Tackar, tackar!! Blir lite avundsjuk när jag hör planerna om Alice - vill se, vill se :)!! Ni kan väl titta på den åt mig med, så lär jag få nöja mig med när den släpps på DVD.

    SvaraRadera
  4. Har ni vår ni fuskisar ;) - här i norr är det görmycket snö kvar...

    SvaraRadera